خواص بهار نارنج چیست

خواص بهار نارنج چیست

خواص بهار نارنج چیست ، خاصیت بهار نارنج چیست ، فواید بهار نارنج چیست ، خواص عرق بهار نارنج چیست

بهار نارنج گیاهی هست که تقریبا همه کم و بیش از خواص این گیاه و عرق آن خبر داریم.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم مفصل در مورد این گیاه صحبت کنیم و به این سوال جواب دهیم که خواص بهار نارنج چیست و دمنوش بهار نارنج و به لیمو چه خواصی دارد.

خواص بهار نارنج چیست

از مهم ترین خواص دارویی بهار نارنج می توانیم به تأثیر آن روی سیستم عصبی بدن اشاره کنیم که خیلی موثر است.

بهار نارنج آرامش بخش است و از هیجانات دستگاه عصبی جلوگیری می کند و سردردهای میگرنی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

این گیاه تقویت کننده معده است و برای درمان تپش نامنظم قلب ، درمان تشویش و کاهش اضطراب مصرف آن توصیه می شود.

برای کنترل تشنج ها و حمله قلبی هم بهار نارنج را توصیه می کنند. * اگر مشکل کم خوابی یا بی خوابی دارید، حتماً پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج یا چای آن را بنوشید. * اشتها آور و ضد سرفه است.درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند. *دم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنجهای عصبی مفید است. *از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگهای کلیه و مثانه و خرد کردن آنها نیز استفاده می شود.* بهار نارنج تازه در تهیه آب مقطر بهار نارنج  کار می رود. بهار نارنج خشک شده به صورت دم کرده و به عنوان ضد تشنج در بیماری های عصبی مانند هیستری ضعف اعصاب و  هم چنین رفع سکسه به کار می رود. آب مقطر بهار نارنج به وسیله بخار آب تهیه می شود. برای این کار یک کیلو بهار نارنج و یک لیتر آب یک کیلو آب مقطر تهیه کنند. آب مقطر  بهار نارنج مایعی زلال دارای بوی بسیار قوی و معطر است. رنگ آن گاهی به علت فساد و رشد باکتری ها تغییر می کند. آب مقطر بهار نارنج اگر با هم حجم خود الکل 90 درصد  مخلوط گردد باید فلئورسنس بنفش ایجاد کند.

خواص بهار نارنج در درمان اضطراب

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی انجام شد.در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله مراجعه کننده جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند. 2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سیسی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی گرم دیازپام در 100 سی سی آب به صورت خوراکی داده شد. میزان اضطراب موقعیتی پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف کننده ی بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

خواص بهار نارنج برای آرامش روحی چیست

یکی از خواص بهار نارنج استفاده آن به عنوان پیش داروی موثر برای کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی است. (عرق بهار نارنج به جای دیازپام) درمانی فوق العاده برای بی‌خوابی و اضطراب و تسکین اعصاب کاهش سردردهای عصبی و میگرن نشاط آور و رفع ضعف اعصاب مفید برطرف کردن اختلالات خواب (پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف شود. تهیه چای بهار نارنج: 10 گرم از گل بهارنارنج را در دو لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه جوشانده، سپس آن را صاف و به همراه یک قاشق عسل مصرف شود.) رفع غم و افسردگی برطرف کردن قولنج‌های عصبی در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بالا می‌رود و میزان تعریق بدن زیاد می‌شود، خلق و خوی بسیاری از آدم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تند می‌شود. برای پیشگیری از این حالت، هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب و ۲ قطعه یخ مخلوط و آن را با یک قاشق سکنجبین شیرین و مصرف شود.

عوارض مصرف زیاد بهار بهار نارنج چیست؟

استفاده زیاد از عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند. بهار نارنج دردوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط مصرف شود. زیاده‌روی در خوردن عرق بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد می‌کند. زیاد بوئیدن بهار نارنج سبب بی‌خوابی می‌شود، از این خاصیت می‌توان در مواقع نیاز به نخابیدن استفاده کرد. گلاب مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج است.

خواص جالب و عجیب بهار نارنج چیست؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها توسط حشرات به جای استفاده از نفتالن که بدبوست می‌توان از پوست و شکوفه‌های خشک نارنج استفاده کرد. تحقیقات نشان داده میزان موادی که مسئول بوی عطر و خواص درمانی اسانس بهار نارنج هستند در اسانس بهار نارنج جنوب بیشتر است و به دلیل اینکه اسانس بهار نارنج جنوب از نظر داشتن مواد اصلی عطر بسیار غنی بوده، از نظر خوشبویی کیفیت بسیار بالایی دارد و از نظر کمیت نیز در رتبه بالایی قرار دارد. و در پایان لازم است بدانیم اثر بهار نارنج در ظرف مسی تا هفت سال و در ظرف شیشه‌ای تا یک سال باقی می‌ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.